Nákupní taška neboli síťovka dobývá svět
Síťovka – nákupní taška stará takřka sto let, se znovu dostává do hledáčku zákazníků. Starší generace si ji kupuje z nostalgie, pro mladé je retro hitem. Její kouzlo objevili i v zahraničí. Českou síťovku mohou lidé koupit třeba v Irsku, Itálii, Austrálii nebo na Kanárských ostrovech.
První síťovka spatřila světlo světa už v roce 1926, kdy ji začal vyrábět český podnikatel Vavřín Krčil. Výroba jeho síťovek byla ruční práce. Takřka po sto letech český patent znovuožívá. Pro starší generaci je síťovka často spojena s érou socialismu, mladší generace ji považuje za retro hit, síťové tašky se tak znovu stávají módním trendem. Co se týče technického provedení, vše je pečlivě promyšleno, aby nebyla oka moc veliká a byla dostatečně pevná a aby se síťovka neprověsila k zemi.
Současná podoba síťovky se od té sto let staré zásadně neliší, i tak ale výrobci přicházejí s řadou novinek. Je samozřejmě třeba přizpůsobit síťovku současným požadavkům zákazníků – design jednotlivých modelů je koncipován tak, aby byla síťovka víc módní doplněk než nákupní taška, takže pečlivě jsou vybírány barvy, tvary a materiály.
Kouzlo děrované nákupní tašky, která bez problémů unese i dvacetikilový nákup, objevili i v zahraničí. V současné době představují objednávky z ciziny zhruba deset procent z celkového objemu. Mezi dlouhotrvající zahraniční zakázky patří ty z Kanárských ostrovů, kde jsou síťovky součástí dobročinné akce, která se zabývá čištěním pláží.
Vkus Čechů a zahraničních zákazníků se příliš neliší. Nejvíce se zatím osvědčil model pružná bavlněná síťovka – ten se také nejvíce podobá původní síťové tašce. Nosnost této síťovky, která se pohodlně vejde do kapsy, je 28 kilogramů. Populární jsou v tuzemsku i zahraničí bavlněné koše přes rameno.